TZ Nielsen: Prací prostředky a aviváže kupujeme v akcích

Publikováno: 7. 11. 2018

Praha, 7. listopadu 2018 - Za prací prostředky utrácejí čeští spotřebitelé méně. Tržby meziročně klesly o téměř 26 miliónů korun, což představuje pokles o jedno procento. Vývoj ovlivnily hlavně výrazně nižší tržby za práškové prostředky. Naopak, boom zažívají kapsle a gelové tablety, u kterých sledujeme dlouhodobý nárůst spotřeby i tržeb. Za aviváže utratíme v meziročním porovnání více, i když růst tržeb zaznamenal jen jedno procento.

Nielsen_Praci_prostredky_avivaze_CZ.jpg

 Podle údajů maloobchodního auditu společnosti Nielsen dosahují tržby za prací prostředky a aviváže za posledních 12 měsíců (říjen 2017 až září 2018) přes 4,6 miliardy korun a jsou druhou největší skupinou v rámci drogistických skupin hned po krmivu pro psy a kočky. Obě kategorie jsou dlouhodobě charakteristické extrémně vysokým podílem prodejů realizovaných v promocích, tedy v cenových či letákových akcích, a jsou dokonce „nejpromovanější“ drogistické kategorie na českém maloobchodním trhu. Okolo 70 % z celkových tržeb ve větších formátech obchodů s potravinami a smíšeným zbožím a v drogériích tvoří prodeje ve slevě, zatímco průměrný podíl promočních prodejů u jiných drogistických kategorií je mnohem nižší. Vzhledem k častým akčním nabídkám si čeští spotřebitelé rádi počkají na slevu a koupí „značkový“ produkt - prací prostředky i aviváže jsou totiž typickými představiteli značkových produktů. Jen kolem 5 % z celkových tržeb putuje za produkty privátních značek, přičemž podíl privátních značek v průměrné kategorii drogistického koše je 19 %. Čeští spotřebitelé preferují nakupovat prací prostředky a aviváže v „potravinových“ typech obchodů, kde se produkty častěji prodávají ve slevě. Svědčí o tom fakt, že relativně nízké procento tržeb obou kategorií se realizuje v drogériích - přibližně 28 %, zatímco průměr drogistických kategorií je okolo 44 %.

Podzimní měsíce září a říjen patří k nejsilnějším měsícům z hlediska tržeb, na druhé straně nejméně pereme v zimních měsících únor nebo březen, které bývají z pohledu tržeb nejslabší.

Celá tisková zpráva je k dispozici níže.

Zdroj: Nielsen

Ke stažení

Tisková_zpráva_NIELSEN_Prací prostředky_CR_07112018.pdf PDF 15.11.2018 780.70 KB

ODKAZY A ZPRÁVY

STRATEGIČTÍ PARTNEŘI

  • CSOB
  • PP
  • KMV