TZ Nielsen: JAK SE NA PODZIM STARÁME O SVOJI IMUNITU?

Publikováno: 29. 10. 2019

Praha, 29. října 2019 - S podzimem přichází i období zvýšeného výskytu nachlazení, viróz a chřipek. Aby člověk zůstal v dobré kondici, je nutné podpořit náš imunitní systém. Na trhu je k dispozici řada produktů, ze kterých mohou lidé vybírat. A jak je na tom česká populace, co se týče nákupu tohoto sortimentu? Z nového průzkumu společnosti Nielsen a Atoz Marketing Services, který byl realizován v září 2019, vyplývá, že produkty na podporu imunity nakupují alespoň někdy tři pětiny osob starších 14 let. 

Nákup přípravků na podporu imunity

Přípravky na podporu imunity alespoň někdy nakupuje 59 % osob. Častěji se jedná o ženy než muže a obecně o mladší a střední generaci. Nákup tohoto sortimentu roste s úrovní dosaženého vzdělání. Lidé si tyto přípravky pořizují spíše preventivně (71 %) než pro řešení urgentního problému (29 %). V tomto ohledu se jednotlivé demografické skupiny shodují.

 
Přípravky na podporu imunity nakupujeme zejména v kamenných lékárnách

82 % osob nakupuje produkty na posílení imunity v kamenných lékárnách, čtvrtina dotázaných poté prostřednictvím internetových lékáren. Z dalších nákupních kanálů lze uvést drogérie (12 %), supermarkety a hypermarkety (15 %) a různé internetové obchody (11 %). 
 
Které přípravky na podporu imunity preferujeme?

„Jednoznačně nejčastěji v lékárnách nakupovanou kategorií jsou různé vitamíny, multivitaminy a minerály (91 %) preferované všemi demografickými skupinami osob. Oblibě se také těší různé bylinné produkty (47 %) a přípravky s obsahem lactobacilů (36 %). Z dalších méně často zmiňovaných skupin produktů je možno jmenovat homeopatika (17 %), přípravky na bázi léčivých hub (12 %), s obsahem betaglukanů (6 %), lyzátů a enzymů (4 %) či s obsahem kolostra (4 %)“, uvádí Barbora Večerková, vedoucí zdravotnického výzkumu Nielsen.

Zdroj: Nielsen

Ke stažení

29102019_Tisková zpráva Nielsen_JAK SE NA PODZIM STARÁME O SVOJI IMUNITU.pdf PDF 19.02.2020 447.53 KB

ODKAZY A ZPRÁVY

STRATEGIČTÍ PARTNEŘI

  • PP
  • KMV
  • Mastercard