TZ Global Blue: Zájem mezinárodních nakupujících o cestování opět roste

Publikováno: 16. 12. 2020

  • Podle nejnovějšího průzkumu společnosti Global Blue je 66 % mezinárodních nakupujících ochotných znovu cestovat, pokud by došlo k rozvolnění omezení na hranicích. V červnu to bylo 50 %.
  • U majetných a častých nakupujících existuje nejvyšší pravděpodobnost, že znovu vycestují. 72 % těchto nakupujících by rádo cestovalo už v příštím měsíci, zatímco u občasných nakupujících je to jen 53 %.
  • V obchodech po celé Asii by mohlo dojít k rychlejšímu zotavení po pandemii díky cestujícím z Číny a jihovýchodní Asie, kteří tyto cestovní koridory a asijské destinace považují za „bezpečnější“ než ty evropské.
  • Nakupující z Ameriky a Ruska pravděpodobně nejdřív zamíří do Evropy, protože 65 % respektive 50 % z nich považuje tyto destinace za bezpečné.

Eysins, Švýcarsko, 2. prosince 2020

Ve své poslední čtvrtletní zprávě zjistila společnost Global Blue, která je předním poskytovatelem služby Tax Free shopping, že mezinárodní nakupující chtějí své cesty do zámoří co nejdříve obnovit. V říjnovém průzkumu, kterého se zúčastnilo 16 000 mezinárodních nakupujících ze zemí, ze kterých pocházejí nakupující s nejvyššími výdaji (Čína, jihovýchodní Asie, státy GCC, Rusko a USA), odpovědělo 66 % dotázaných, že by chtělo vycestovat hned, jak se rozvolní omezení na hranicích. V červenci to přitom bylo 60 % a v červnu 2020 jen 50 %.

Nejpravděpodobněji brzo opět vycestují majetní a častí mezinárodních nakupující

Již druhé čtvrtletí po sobě vykazují majetní a častí mezinárodní nakupující nejsilnější touhu opět vycestovat. 72 % z nich uvádí, že by byli ochotní vycestovat hned, jak dojde ke zrušení podmínky karantény, což je oproti červenci nárůst o 5 procentních bodů. Toto číslo je ještě vyšší u majetných a častých cestujících z Číny (73 %), u majetných a častých cestujících ze států GCC (92 %) a u majetných a častých cestujících z Ruska je to dokonce 100 %. To je dobrá zpráva pro maloobchodníky, kteří na cenné návštěvníky těchto národností mohou cílit.

V Číně a jihovýchodní Asii by mohlo dojít k rychlejšímu obnovení nákupů

V asijských destinacích by mohlo dojít k rychlejšímu zotavení díky nakupujícím z Číny a jihovýchodní Asie, protože v těchto regionech je méně případů onemocnění Covid-19 a restrikce se tam už rozvolňují:

  • 50 % nakupujících z Číny a 66 % nakupujících z jihovýchodní Asie považuje asijské destinace za bezpečnější. Evropu považuje za bezpečnou jen 15 % a 25 % těchto nakupujících.
  • Opatření na hranicích se rozvolňují díky oboustranným dohodám. Lidé z pevninské Číny a Hong Kongu můžou například navštívit Singapur bez nutnosti následné karantény.

Ochota čínských nakupujících cestovat mezi jednotlivými regiony v Asii je nejspíš důsledkem obnovení letecké dopravy v Číně, která je od srpna 2020 zpět na úrovni, na které byla v roce 2019.

Nakupující z Ameriky a z Ruska zase spíše upřednostní cestu do Evropy

V Evropě se o obnovení nákupů zase pravděpodobně postarají především nakupující z Ameriky a Ruska.

  • 65 % nakupujících z Ameriky tvrdí, že návštěvu evropských destinací považuje za bezpečnou. To je pozitivní ukazatel pro dobu rozvolňování restrikcí na kontinentu, protože ochota Američanů vycestovat zůstává velká. Příkladem této ochoty je i počet cest z USA do Latinské Ameriky (zejména do Mexika), který se díky mírnosti omezení v říjnu 2020 vyšplhal téměř na 80 % hodnoty z roku 2019
  • 50 % nakupujících z Ruska se při návštěvě Evropy cítí bezpečně. Ochotu ruských zákazníků navštívit evropské destinace potvrzuje i meziroční 5,2% nárůst rezervací letů do Turecka na počátku srpna 2020, těsně po vytvoření koridoru Turecko – Rusko.

Mathieu Grac, VP Intelligence ve společnosti Global Blue: Z tak velké ochoty mezinárodních zákazníků cestovat máme velkou radost. I když jsme krizi s Covid-19 ještě nepřekonali, pevně doufáme, že tato čísla, spolu se zprávami o účinné vakcíně a otevření leteckých koridorů zejména v asijsko-pacifické oblasti signalizují oživení mezinárodního nákupního průmyslu pro rok 2021.

„Majetní a častí nakupující mají v úmyslu se vrátit do obchodů a pro obchodníky je důležité, aby tyto cenné zákazníky přivítali a vyhověli jejich konkrétním potřebám, které jsou poznamenány pandemií. Klíčové jsou v této souvislosti strategie online-to-offline, omezení sociálních interakcí a mimořádná hygienická opatření.“

 

Observatory-3---Infog-post-2---final.png

Zdroj: Global Blue

Ke stažení

PR_Global Blue Observatory 3_2020 12 02_ CZ.pdf PDF 19.01.2021 335.73 KB
Observatory-3---Infog-post-2---final.png PNG 27.01.2021 167.27 KB

ODKAZY A ZPRÁVY

STRATEGIČTÍ PARTNEŘI

  • PP
  • KMV