TZ GfK: Elektronický obchod posiluje na trzích technického spotřebního zboží

Publikováno: 9. 10. 2018

V první polovině roku 2018 představoval elektronický obchod asi třetinu celkové hodnoty celosvětových prodejů technického spotřebního zboží (TSZ). V 18 evropských zemích však podíl internetového obchodu stále ještě této hodnoty nedosahuje a činí v současnosti 25 procent.

Evropský elektronický maloobchod však v posledních letech průběžně svůj podíl navyšoval (2015: 21 procent). Je tomu tak proto, že zdaleka ne všechny produktové kategorie se prodávají po internetu stejně dobře. Lze očekávat, že v Evropě se nejvýznamnější zástupci čínského internetového maloobchodu alespoň na začátku zaměří na ty produktové kategorie, u nichž konkurenční firmy zanechaly ještě určitý prostor, anebo se zatím jejich internetový prodej příliš nerozvinul. Současní spotřebitelé v 18 zkoumaných evropských zemích nejraději kupují po internetu produkty IT (podíl internetového prodeje: 38 procent) v porovnání s jinými typy výrobků. Avšak méně oblíbené internetové kategorie jako je sektor telekomunikací (podíl internetového prodeje: 21 procent), spotřební elektronika (podíl internetu: 22 procent) a malé domácí spotřebiče (internetový podíl: 28 procent) vykázaly v první polovině roku 2018 opět vysoký nárůst, takže i u těchto sektorů je třeba počítat se zvýšením internetového prodeje.

Celou tiskovou zprávu můžete nalézt zde.

Zdroj: GfK

ODKAZY A ZPRÁVY

STRATEGIČTÍ PARTNEŘI

  • PP
  • KMV
  • Mastercard