TZ SOCR ČR a GfK: Hospodářský růst mění nákupní zvyklosti Čechů

Publikováno: 10. 4. 2018

Tržby v českém maloobchodě rostou nejrychleji za posledních deset let. Důvodem je zejména aktuální rekordní výkonnost tuzemské ekonomiky a spolu s ní i nákupní a spotřební chování obyvatel. Průběžně se zvyšuje počet lidí, kteří neupřednostňují nejlevnější zboží, ale jsou ochotni si připlatit za kvalitu. Dochází také k růstu internetového prodeje u technického nepotravinářského zboží a Česko se stává v oblasti online retailu velmocí.

Dne 10. 4. 2018 proběhla společná tisková konference SOCR ČR a GfK, na které se diskutovalo o těchto tématech:

  • Vývoj spotřeby domácností na rychloobrátkovém trhu v České republice
  • Reakce kupujících na rostoucí ceny potravin a nealkoholických nápojů
  • Konec promoční spirály v nákupech českých domácností – nástup vlastních značek
  • Dlouhodobý růst vlivu sortimentu a kvality při volbě prodejny
  • Nákupní zvyklosti miléniálů (kvalita, pohodlí a vhodný sortiment)
  • Je třeba zavádět legislativní opatření v oblasti cenové regulace?

 

Řečníci:

Marta Nováková – prezidentka SOCR ČR

Michal Ševera – viceprezident SOCR ČR

Tomáš Drtina – Managing Director GfK CZ&SK

Ladislav Csengeri – CPS Director GfK CZ&SK

Zdeněk Skála – Retail Director GfK CZ

 

Bližší informace v přiložené tiskové zprávě a prezentaci.

SOCR a GfK_nakupni trendy.jpg

 

Zdroj: SOCR ČR a GfK

Ke stažení

TZ_SOCR CR a GfK.pdf PDF 13.09.2018 441.56 KB
Tiskova_konference_SOCR_GfK_prezentace.pdf PDF 12.09.2018 1.22 MB

ODKAZY A ZPRÁVY

STRATEGIČTÍ PARTNEŘI

  • CSOB
  • PP
  • KMV