Chcete získat cenu za projekt v oblasti digitalizace obchodu? Přihlaste své úspěšné nápady do 22. září

Publikováno: 9. 9. 2019

Praha 9. září 2019 – Do 22. září 2019 se lze přihlásit do soutěže oceňující obchodníky, kteří v posledním roce výrazně přispěli k rozvoji digitalizace obchodu. Připraveny jsou kategorie „Obchodní řetězec“, „Internetový obchod“ a „Malý a střední podnik“. Vítězové budou vyhlášeni během 1. ročníku konference nazvané Obchodník a platba, kterou pod záštitou místopředsedy vlády a ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka pořádá Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) ve spolupráci s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) a Asociací pro elektronickou komerci (APEK).

Tempo proměny platebního styku v obchodě ve prospěch bezhotovostního a zavádění digitálních technologií ve prospěch pohodlí nákupu se v poslední letech výrazně zrychluje. České firmy jsou často na špici zavádění moderních technologií, spousta zajímavých nápadů se dokonce přímo v Česku rodí, a proto jsme se ve spolupráci s partnery rozhodli ocenit ty nejlepší projekty, které výrazně zlepšují zákaznický zážitek a které by se mohly stát inspirací pro ostatní. Naším cílem je veřejnosti představit novátorská řešení, která posouvají český obchod do 21. století,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR.

„Internetové obchody jsou ze svého principu fungování postavené na digitalizaci obchodu. Přesto také v tomto způsobu prodeje existuje prostor pro řadu inovací a zlepšení. Právě v e-shopech můžeme vidět novinky z oblasti platebních metod a stále lepší způsoby distribuce zboží a on-line komunikace se zákazníkem. Věřím, že právě takové inovace je třeba vyzdvihnout, a proto jsme rádi, že jako Asociace pro elektronickou komerci můžeme toto ocenění podpořit a zaštítit,“ sdělil Jan Vetyška, generální ředitel APEK.

Výzkumy ukazují, že nabídka a kvalita internetového obchodu se stále zlepšuje, zákazníci nemají také žádné problémy s platbou, a tak se nejslabším článkem řetězce služeb stává doručení objednaného zboží k zákazníkovi. A to zde nemám na mysli Českou poštu, ale hlavně mezinárodní společnosti, pro které bývá většinou problém se s malým zákazníkem o termínu doručení domluvit,“ doplnil k úrovni digitalizace živnostníků, malých a středních podniků Karel Dobeš, místopředseda představenstva AMSP ČR.

Porota se v hodnocení zaměří na inovativnost (zapojení nových technologií, novost v českém prostředí, případně v EU, inovativní řešení), nákladovou efektivitu (návratnost investice, snížení fixních nákladů obchodníka), zákaznické zkušenosti (přínos inovace pro zákazníka, zlepšení komfortu, zrychlení, rozšíření nabídky) a environmentální udržitelnost (přínos pro životní prostředí, šetrnost k přírodě, omezení odpadů či znečištění).

Kategorie „Obchodní řetězec“ se týká obchodních řetězců působících na českém trhu a jako garant ji zaštítí SOCR ČR. V kategorii „Internetový obchod“ své síly změří internetoví obchodníci působící na českém trhu bez ohledu na velikost nebo zaměření sortimentu a garantem se stane APEK. Kategorie „Malý a střední podnik“ je určena firmám do 250 zaměstnanců s výrobním závodem v ČR a garantem bude AMSP ČR.

 

První ročník konference Obchodník a platba se uskuteční 18. října 2019 v Praze. Záštitu nad akcí převzal místopředseda vlády a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a koná se za podpory společnosti Mastercard.

Zdroj: AMSP ČR, APEK, SOCR ČR

Ke stažení

TZ Obchodník a platba.pdf PDF 17.09.2019 386.23 KB

ODKAZY A ZPRÁVY

STRATEGIČTÍ PARTNEŘI

  • PP
  • KMV
  • Mastercard